Wednesday, September 12, 2012

3 dalam 1 !

INTRO
hye .... hallo .... seriusly lama gila tak update blog . terlampau busy dan perasaan malas tu mula mengundang diri . tp , jangan pelik sebab tiba2 ja rajin update blog ni . actually , rindu nak berblogging macam dulu . active sentiasa ! ceh .. perasan pi la sat . heheh . banyak gila benda yang nk di kongsi ni . tapi , tak tau nk start daqi mana ? ok . now , aku nak bagi tau yang aku ni dh sem 4 di iic . dah penghujung sem dah pun . lepas2 cuti qaya ni banyak gila kerja yang nak kena buat . penat ! dan sangat2 memenatkan . 
 
RAYA
masih belum terlambat kan aku nak bercerita pasal raya ? tak kisah kan ? ok . raya tahun ni sangat2 membosankan . ni bagi pendapat aku lah . korang mesti tak bosan kan ? kenapa aku cakap aku bosan ? sebab raya tahun ni tak macam raya2 tahun lepas . yalah . member2 semua dah menghilang , suasana raya tu aku dapat rasa time sembahyang raya ja . balik2 rumah ja mula la nak bosan . g jalan rumah member pun dah tak semeriah dulu . tak tau la kenapa ? yelah . jumpa family tu memang la sangat2 best , tambah2 time berkumpul ramai2 . syok sangat ! tapi time malam raya jela yang meriah dengan family . hmm . 
apa2 pun aku nak tunggu raya haji dan nak tengok meriah ka dak ? heheh .

MERDEKA
Merdeka ? tajuk nampak macam best beno ? ya dak ? memang la best kan kalau kita ni dah bebas dari penjajah . malam merdeka sangat2 semangat nak keluar menyambutnya . tambah2 sambut d negeri sendiri . iaitu alor star  kedah , for sure . anak jati kedah nak berceqita ni . mai la dengaq . 
malam merdeka aku dan my boyfriend keluar la nak sambut merdeka . nak dijadikan cerita ni , memang ramai gila orang malam tu . tak penah2 aku tengok orang seramai tu . 

aku : eh eh . ramainya orang . gilalah !
Fahmi : memang la nama pun merdeka . 
aku : semangat gila depa mai sini sambut merdeka . dengan budak2 kecik , org2 tua semua ada . kemain lagi !
Fahmi : ..........
aku : fahmi2 mak kol la .  
Fahmi : ha ? angkat la .

*perbualan dengan mak
mak : hello ! syikin kat mana ?
aku : ha ! adik dekat masjid zahir ni nak tengok bunga api . 
mak : qamai ka orang ? 
aku : mak tau dak qamai gila orang , macam semut dah tengok . 
mak : ha , tak pa la balik awai sikit satgi abah maqah . bukan nak telepon habaq dok kat mana . hey ! budak ni . 
aku : heheheheh . ok satgi adik balik la . 

sambungannya , beberapa minit kemudian . aku dengan boyfriend aku pun tunggu la lagi 5 minit nak pukul12 . tunggu punya tunggu jam dah pukul12 ni . mana bunga api ni ? macam lengang ja . tunggu lagi . setengah jam kemudian punya la semangat tunggu tak dak pun bunga api . memang frust lah . ohhhhhhhh . tidakkkkkkk ! penat aku tunggu , sabaq jela . last2 tengok budak2 merempit jela . akhirnya balik dengan perasaan hampa . 

ending cerita aku macam tak best ja . fikiran aku dah blank actually . heheh . btw terima kasih sebab baca bebelan aku kat sini . bye . :)


thank you for read !

No comments:

Post a Comment

apa kata si MANIS dan si KACAK ? :)

All Copyright@Reserved By AshikinYusof 2010-2014